Ulusal Taşıt Taşıma Sistemi gerçekten faydalı mı, yoksa vatandaşın fazladan vaktini ve parasını alacak bir uygulama mı?

Feramuz Erdin

Akaryakıt Dağıtım Şirketleri, Taşıt Tanıma Sistemi’ni kullanarak taşıtlara TTO taktırma zorunluluğu getirdi. Bu zorunluluğa en geç 31 Aralık 2024’e kadar uymaları gerekiyor. Bu sayede akaryakıt istasyonlarında taşıt plaka bilgileri otomatik olarak gönderilerek işlem yapılması amaçlanıyor. Bununla birlikte, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından Banka POS cihazlarının kullanımının 10 Ocak 2025 tarihine kadar uzatıldığı açıklandı.

ÖZEL ARAÇLAR YAKIT ALAMAYACAK

UTTS Tebliği kapsamı genişletilerek, 1 Temmuz 2025’ten itibaren trafiğe kayıt olacak bireysel araçlar için TTB taktırma zorunluluğu getirildi. Bu nedenle, uyum sağlamayan araçlar akaryakıt alamayacak.

ULUSAL MARKER SORUNLARI ÇÖZÜYOR MU?

Ulusal Marker, vergi kaçakçılığını engellemek amacıyla geliştirilen bir sistemdir. Akaryakıtın güvenilirliğini sağlamak için akaryakıta belirli oranlarda eklenecek olan Ulusal Marker, kaçak petrolleri önlemeyi hedeflemektedir. Bu sistem EPDK tarafından belirlenen kurallar doğrultusunda uygulanmakta olup sürekli güncellenmektedir.

MALİYE BAKANLIĞI DA DEVREDE

Elektrikli araç satışlarının arttığı günümüzde, UTTS gibi uygulamaların gerekliliği kamuoyuna detaylı bir şekilde anlatılmalıdır. UTTS’nin getirdiği mali ve zaman kayıplarına karşılık, mevcut denetim sistemlerinin iyileştirilerek kullanılması da bir çözüm olarak öne çıkmaktadır. Fosil yakıtlı araçların yerini elektrikli araçların alacağı bir gelecekte, UTTS sistemine yapılacak yatırımın getirisi ve maliyeti de detaylı olarak incelenmelidir.

patronlardunyasi.com